Profil Yayınları Editörü Cem Küçük İle Söyleşi


Sizi Profil Yayınlarında Editör olarak biliyoruz. Kendinizi biraz tanıtır mısınız?

İstanbul Üniversitesi Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Bölümü’nden 2001’de mezun oldum. Çeşitli yayınevlerine çeviriler yaptım. Birçok kitabı yayına hazırladım. Ayrıca söyleşi tarzında birçok kitabım var.

Meslek olarak editörlüğü seçmeniz nasıl oldu. Bu bir hedef miydi yoksa hayatın getirisi mi?

Bu bir hedef değildi, ama şartlar öyle gerektirdi. Okumak ve kitaplar benim çok sevdiğim bir hobi. Ben sevdiği işi yapan nadir insanlardanım.

Yayınevinde bir editörün tam olarak yaptığı nedir? Sadece dosya değerindeki yazıları inceleyip bu iyi veya kötü ayrımına mı tabi tutar?

Bana göre editör ikiye ayrılır. Birincisi çok iyi redaksiyon ve tashih yapan editördür. Diğeri de hangi eser az satar, çok satar, hangi eser kalıcıdır gibi öngörüsü olan kişidir. Aslında bir yayınevinin kimliğini editör belirler.

Ayrıca arka kapak yazısı yazar, reklam metni yazar. İyi bir editör bir kitabın iyi mi kötü mü olduğunu anlar.

Beğenilen ve kabul görülen dosya daha sonra hangi aşamaya geçer?

Önce iyi bir okumadan geçer, sonra kapağı yapılır. Uygun görülen bir zamanda neşredilir.

Profil Yayınları hakkında biraz bilgi verir misiniz? Ne zaman kuruldu? Yayın misyonu nedir?

Profil Yayıncılık 2006 Eylülünde kuruldu. Amacımız nitelikli kitaplar yayınlamak. Hemen her alanda kitaplar yayınlıyoruz. Tarih, iş dünyası, politika, güncel meseleler.

Basılacak kitaplarda öncelikle neyi arıyorsunuz?

Tabii kaçınılmaz olarak ne kadar satar, ona bakıyoruz. Ama bu tek başına yeterli değil. Kaliteli oluşuna, diline ve piyasada bir boşluk doldurup doldurmadığına da bakıyoruz.

Kitap okuma oranları Türkiye’de malum. Bir yayınevi olarak Profil Yayınları bu duruma nasıl bakıyor ve ne gibi çalışmalar yapıyor?

Kitap okuma alışkanlığı ailede ya da okulda kazanılır. Bir de içinizde olacak. Bugün bir kitap fiyatıyla bir paket sigara aynı para. Arasında uçurum yok. Ama nedense halkımızın bir bölümü okumaya çok yabancı. Zul görüyor okumayı. Eğitimin artmasıyla okuma oranı da artacaktır.

Bu durumla ilgili özel bir çalışma yapmıyoruz.

Günümüzde yayıncıların karşılaştığı en büyük sorunlardan bir tanesi korsan yayıncılık. Bu durum hakkında ne söyleyeceksiniz?

Korsan yayıncılığın önüne geçmek için çok şey yapıldı, yapılıyor da. Esas mesele halkın korsan kitaba yönelmemesi. Korsan kitap hırsızlıktır, başka bir şey değil.

Türkiye genç bir nüfusa sahip. Yayınevi kitap basarken bu genç nüfusu düşünüyor mu?

Elbette. Gençlere yönelik piyasada çok kitap var. Bugün Türkiye’de hemen her kesime hitap eden kitap mevcut.

Kitap okuma oranlarının azlığı ve korsan yayıncılığın ortaya çıkmasının sebeplerinden biri de kitap fiyatlarının yüksek olması. Yayınevi olarak kitapların fiyatları konusunda ne düşünüyorsunuz?

Kitap fiyatları yüksek değil. Bir iki yayınevinin fiyatları belki yüksektir, ama onu dışında değil. Dediğim gibi bir paket sigara 7-8 lira, ortalama bir kitap 10-12 TL. Şikayet konusu edilecek bir durum değil.

Ağustos, 2011

Reklamlar

About bilal can

Dumlupınar Üniversitesi Sosyoloji Yüksek Lisans Bölümü öğrencisi. Kitaphaber.com.tr 'nin kurucularından, Kütahya'da ikamet ediyor, çay ocaklarını dolaşıyor, acaip derecede sıkıcı kitaplar okuyor. iletişim: bilalcan7250(@)gmail.com
Bu yazı bilal can, kitaphaber.com.tr, röportaj içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s